Migration coverage in Europe’s media

Autor/en: Susanne Fengler / Marcus Kreutler
Veröffentlichungsdatum: 14.01.2020

Further information

European Journalism Observatory and Otto Brenner Stiftung present pilot analysis "How do media across Europe cover migrants and refugees?".
Comparative study conducted in 17 countries reveals blind spots – and different narratives

Five years after the start of the “European refugee crisis”, migration controversies have deeply affected political landscapes across the EU, and no “European solutions” have yet been found. A new study by the European Journalism Observatory (EJO) now sheds light on the media’s role in the migration debate: According to EJO’s comparative analysis, media tell different stories about migrants and refugees in every country. Sharp divides in quantity and quality of coverage are not only visible between Western and Central Eastern Europe, but even within Western Europe. The study also reveals many blind spots in the coverage of migrants and refugees.

Further information

Um auch weiterhin die Ergebnisse der wissenschaftlichen Forschung in dieser Form anbieten zu können, freut sich die Otto Brenner Stiftung über Spenden.
Die Spendenkonten der Otto Brenner Stiftung finden Sie hier.

Stumme Migranten, laute Politik, gespaltene Medien

Zur Informationsseite zur Studie
Knapp fünf Jahre nach dem Beginn der „Flüchtlingskrise“ 2015…
Stumme Migranten, laute Politik, gespaltene Medien